SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA SEMOGA ANDA MENYUKAINYA

Rabu, 29 Ogos 2012

Refleksi Komputer


REFLEKSI
AWANG KECHIK BIN SHAARI ( 671227-02-5761)

            Sesi pengajian semester 3  dimulakan dengan Pembelajaran Berbantukan Komputer Bahasa Melayu Sekolah Rendah ( BMM3105 ) .Kuliah dikendalikan oleh En.Bukhari b. Shafie. Kandungan pelajaran bagi kertas ini agak mencabar kerana banyak merangkumi pengetahuan berkaitan ICT. Penumpuan ketika kuliah dan ulangkaji telah membantu saya memahami  isi kandungan kertas ini. Saya akui pada peringkat awal , agak sukar untuk menguasai subjek ini,kerana saya amat buta berkaitan dengan computer ini.Sebenarnya  dalam pengajaran dan pembelajaran saya tidak pernah menggunakan ICT. Namun bimbingan pensyarah dan bertanyakan kepada kawan-kawan telah memudahkan saya memahami kehendak isi pelajaran sedikit demi sedikit.
   Sepanjang tempoh menyiapkan tugasan ini, banyak ilmu baru yang telah saya peroleh. Kini saya mendapat pendedahan terutama sekali tentang kepentingan penggunaan ICT  di sekolah.
Pada keseluruhannya saya amat berterima kasih dan bersyukur kerana dapat bersama-sama berkongsi idea dan pengetahuan baru sepanjang menyiapkan tugasan ini.semasa kuliah dan semasa berbincang dengan kawan-kawan . Banyak pengetahuan baru telah saya peroleh ..Oleh itu, saya dengan ini ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada  En. Bukhari yang telah banyak membantu saya sepanjang kursus untuk subjek ini.
Kesimpulannya subjek ini banyak membantu saya tentang kaedah dan penggunaan ICT yang boleh membantu saya semasa di sekolah. Semoga apa yang saya dapat melalui kuliah ini akan dapat dimanfaatkan sepenuhnya dalam kerjaya saya sebagai seorang pendidik. Sekian dan terima kasih buat  semua .
     
                             

Tiada ulasan:

Catat Ulasan